1. Bekendmakingen Papendrecht
  2. GEMEENTEBLADParkeernormennota Papendrecht 2018

Papendrecht | Verkeer | Organisatie en beleid

De volgende vergunning is bekend gemaakt in Papendrecht. Zelf een vergunning aanvragen? Neem dan contact op met de gemeente waaronder Papendrecht valt. Deze wordt dan ook bij ons bekendgemaakt. 

GEMEENTEBLADParkeernormennota Papendrecht 2018

Beleidsregel, vastgesteld door college van B&W op 6 februari 2018 o.g.v. 4:81 Awb1.ParkeernormenParkeernormen zijn een hulpmiddel bij het realiseren van een duurzaam aanbod parkeerplaatsen. Een parkeernorm drukt de parkeerbehoefte van een functie uit in het aantal parkeerplaatsen per functie-eenheid. Het CROW heeft in oktober 2012 kencijfers met publicatienummer 317 uitgebracht. Deze kencijfers kunnen als handvat dienen voor een gemeente om parkeernormen vast te stellen. De kencijfers van het CROW geven voor verschillende functies altijd een bandbreedte tussen de minimale en maximale parkeerbehoefte. Doel van deze nota is om de parkeernormen vast te stellen.1.1 Bestaande regelingVanaf 1 juli 2018 kan er bij nieuwe ruimtelijke ontwikkelingen, waarbij een omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen benodigd is, niet langer gebruik gemaakt worden van het toetsingskader parkeernormen uit de Bouwverordening. Wanneer er in een bestemmingsplan niets is opgenomen over parkeernormen, kan niet worden afgedwongen dat er voldoende parkeerplaatsen worden gerealiseerd. Het is dus van belang dat er een (nieuw) toetsingskader voor parkeernormen in de bestemmingsplannen wordt opgenomen. 1.2 VisieDe gemeente Papendrecht wil de vraag naar parkeergelegenheid op zodanige wijze faciliteren dat de kwaliteit van de openbare ruimte blijft behouden. In de kern is de veroorzaker van de parkeervraag verantwoordelijk voor het realiseren van de benodigde parkeerplaatsen bij een nieuwe ruimtelijke ontwikkeling. Het streven zal altijd zijn om de initiatiefnemer parkeren op eigen terrein te laten realiseren. Indien dit niet mogelijk is wordt gekeken naar andere parkeermogelijkheden. 1.3 Juridisch kaderArtikel 2.5.30 van de Bouwverordening maakt het tot op heden mogelijk om omgevingsvergunningen te toetsen aan parkeren. Via dit artikel wordt een parkeereis opgelegd. Sinds het in werking treden van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) wordt het bestemmingsplan gezien als het instrument om stedenbouwkundige bepalingen te regelen. Op 29 november 2014 zijn de Woningwet en het Besluit ruimtelijke ordening gewijzigd waardoor het parkeren voortaan in bestemmingsplannen moet worden geregeld. Er kan niet meer worden verwezen naar de stedenbouwkundige bepalingen uit de bouwverordening. De wetgever heeft een overgangsperiode ingesteld tot 1 juli 2018, waarbij de parkeernormen uit de Bouwverordening van toepassing blijven op alle plannen die voor 29 november 2014 zijn vastgesteld. Na 1 juli dient er dus een andere grondslag te zijn om eisen te kunnen stellen aan het aantal parkeerplaatsen bij ruimtelijke ontwikkelingen.2.Kenmerken en Uitwerking parkeernormenDoel van deze nota is om de parkeernormen vast te stellen, op basis van de kencijfers (met publicatienummer 317) van het CROW. Bij het bepalen van de parkeernormen zijn er drie aspecten van belang:1.de stedelijkheidsgraad2.de gebiedstypering (ligging)3.de hoogte van de parkeernorm binnen de bandbreedte.2.1 De stedelijkheidsgraadDe indeling van gemeenten naar stedelijkheid is gebaseerd op de omgevingsadressendichtheid van de gemeente. In een gebied met een hogere adressendichtheid is het aanbod en de kwaliteit van andere vervoerswijzen, dan de auto, over het algemeen hoger dan in een gebied met een lage dichtheid. De indeling van gemeenten naar stedelijkheid is gebaseerd op de omgevingsadressendichtheid van de gemeente. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelt gegevens beschikbaar over de adressendichtheid, op basis waarvan de stedelijkheidsgraad van de gemeente Papendrecht kan worden bepaald. Op basis van deze cijfers valt Papendrecht binnen de categorie 'sterk stedelijk' (code 2).2.2 De gebiedstyperingVoor het bepalen van de parkeernormen wordt onderscheid gemaakt in gebiedstypen. Het CROW adviseert om de parkeernormen te differentiëren per gebiedstype: “centrum”, “schil”, “rest bebouwde kom” en “buitengebied”. In figuur 1 staat de gebiedsindeling van de gebiedstypes. Figuur 1: gebiedsindeling Papendrecht2.3 De hoogte van de parkeernormBij de parkeernorm is onderscheid gemaakt naar stedelijkheidsgraad en naar de ligging in de stedelijke zone. Het ‘aandeel bezoekers’ staat voor het percentage of aantal bezoekers waarmee in het kencijfer rekening is gehouden. Het weergegeven kencijfer is dus inclusief bezoekersparkeren. Voor elke stedelijkheidsgraad en de ligging in de stedelijke zone is een hoge - en lage parkeernorm. De normering heeft een bandbreedte, in de praktijk blijkt dat bij een ontwikkeling altijd maatwerk nodig is. Het gemiddelde autobezit in de betreffend wijk of buurt is richtinggevend in de keuze van de toe te passen parkeernorm. Het realiseren van minder parkeerplaatsen dan de minimumnorm wordt in principe niet toegestaan. 3.Toepassing van parkeernormenBij het bepalen van de parkeereis is onderscheid te maken tussen nieuwbouwontwikkelingen functiewijzigingen, verbouw of renovatie van een bestaand gebouw. Daarnaast spelen er ook nog andere zaken mee die invloed hebben op de parkeereis. In dit hoofdstuk wordt hier verder op ingegaan. Voor deze ontwikkelingen geldt dat de parkeereis aan de hand van de gestelde parkeernormen moet worden berekend. De normering heeft een bandbreedte, in de praktijk is het zo dat voor een ontwikkeling altijd maatwerk nodig is. Het plan moet voorzien in de parkeereis onder de gestelde voorwaarden. Het te berekenen aantal plaatsen wordt naar boven afgerond op hele parkeervakken. In bijlage 1 staan de parkeernormen uitgewerkt per functie.1.wonen 2.werken 3.winkelen en boodschappen 4.sport, cultuur en ontspanning 5.gezondheidszorg en sociale voorzieningen 6.onderwijs 7.horeca en (verblijfs)recreatie3.1 Nieuwbouwontwikkeling/herstructureringEen nieuwbouwontwikkeling betreft het bouwen van één of meerdere gebouwen op een onbebouwd perceel. Herstructurering betreft het slopen van bestaande bebouwing en het ontwikkelen van nieuwe bebouwing, met een gelijkwaardige functie. Voor deze ontwikkelingen wordt een parkeereis volgens de normen in de nota opgelegd.3.2 Herontwikkeling- of verbouwplannen: salderenVan herontwikkeling wordt gesproken indien op een bestaande locatie met bestaande bebouwing de situatie wijzigt ten gevolge van sloop en nieuwbouw. Een verbouwplan (functiewijziging) betreft het wijzigen van de functie van een bestaand gebouw, waarbij het bestaande gebouw niet wordt gesloopt. Bijvoorbeeld een kantorencomplex dat wordt omgebouwd tot appartementencomplex. Bij herontwikkeling of verbouwplannen wordt de parkeereis van de oude functie in mindering gebracht op de nieuwe parkeereis. Dit wordt ook wel 'salderen' genoemd. Dit levert een aanvullende parkeerplaatsverplichting of een overschot op. In het geval van een overschot wordt de bouwaanvraag goedgekeurd. Bij een aanvullende parkeerplaatsverplichting zal het plan in parkeren dienen te voorzien. Wanneer bij herontwikkeling of verbouwplannen parkeerplaatsen verdwijnen, bijvoorbeeld omdat hierop gebouwd wordt, moeten deze parkeerplaatsen worden teruggebracht. Deze verplichting staat los van de parkeereis die overblijft na saldering. 3.3 DubbelgebruikBij een ontwikkeling met meerdere functies is vaak sprake van dubbelgebruik van de parkeerplaatsen. Dubbelgebruik betekent dat de parkeerplaatsen voor meerdere functies gebruikt kunnen worden. Iedere functie heeft over de dag en week gezien verschillen in de parkeerbehoefte. De parkeerbehoefte bij wonen is in de avonduren en weekenden het hoogst, terwijl deze overdag op doordeweekse werkdagen laag is. Bij een ontwikkeling met meerdere functies kunnen deze verschillen leiden tot een betere benutting van de parkeerplaatsen. Om het dubbelgebruik te bepalen zijn in bijlage 2 voor verschillende functies aanwezigheids-percentages opgenomen. Aan de hand van deze percentages kan per functie de parkeerbehoefte per periode van de dag en week worden bepaald. De percentages worden toegepast wanneer minimaal twee functies gebruik kunnen maken van dezelfde parkeervoorzieningen. Op deze manier kan de maatgevende periode worden bepaald waarop de parkeerbehoefte van alle functies het hoogst is. Mochten de in de tabel opgenomen functies niet toereikend zijn dan kunnen met nader onderzoek aanwezigheids-percentages voor ontbrekende functies worden vastgesteld. Met behulp van de aanwezigheidspercentages kan berekend worden of er in het plangebied een (on)balans is. Hiermee wordt duidelijk of er al dan niet extra parkeervakken aangelegd dienen te worden. Voor reductie van het aantal parkeerplaatsen op basis van dubbelgebruik, gelden de volgende voorwaarden: ▪ Het drukste moment van de week is maatgevend; ▪ De parkeerplaatsen dienen openbaar en voor iedereen toegankelijk te zijn; ▪ De parkeerplaatsen dienen centraal gelegen te zijn en moeten binnen de maatgevende loopafstand van de betreffende functie gelegen te zijn; ▪ De reductie wordt alleen toegepast indien het plangebied meer dan 20 parkeerplaatsen omvat (bij lagere aantallen is het effect verwaarloosbaar); ▪ Dubbelruimtegebruik is alleen van toepassing binnen het plan(gebied). 3.4 Parkeren op eigen terreinHet uitgangspunt is dat een bouwplan op eigen terrein aan de parkeereis moet voldoen. Er gelden echter enkele uitzonderingen: ▪ Bij woningbouwlocaties mogen parkeerplaatsen op de openbare weg worden meegeteld, mits de wegen of weggedeeltes binnen het plangebied vallen; ▪ Indien parkeren op eigen terrein niet mogelijk is en er in de directe omgeving (zie tabel 1: acceptabele loopafstanden) in het openbare gebied geschikte alternatieve locaties zijn, dan kan de gemeente de aanvrager toestemming geven om deze op kosten van de aanvrager in het openbare gebied te compenseren.Daarnaast zijn er ook enkele uitgangspunten ten aanzien van parkeren op eigen terrein:▪ Gebouwde parkeervoorzieningen (uitgezonderd parkeergarages e.d. groter dan vijf parkeerplaatsen) op eigen terrein bij woningen tellen niet volledig mee. ▪ Parkeerplaatsen dienen onafhankelijk van elkaar op alle momenten bereikbaar te zijn. Als dit niet het geval is telt de niet direct te bereiken parkeerplaats niet mee (vb. een oprit waar 2 auto's achter elkaar kunnen staan). 3.5 Acceptabele loopafstandenHet parkeren van de auto is niet altijd mogelijk in de directe omgeving van de bestemming. Mensen zijn in een bepaalde mate bereid om te lopen voor een parkeerplaats. De lengte van de loopafstand die als acceptabel wordt beschouwd, is afhankelijk van de functie. De loopafstanden zijn een uitgangspunt voor het kunnen voorzien in de parkeereis. Indien de parkeerplaatsen op een grotere loopafstand dan geaccepteerd zijn gelegen dan bestaat de kans dat op ongewenste locaties wordt geparkeerd. Dit leidt tot parkeeroverlast of zelfs parkeerproblemen. In tabel 1 zijn de loopafstanden per hoofdgroep gegeven. De loopafstand van een functie wordt gemeten vanaf de voor de parkerende gebruiker dichtstbijzijnde toegangsmogelijkheid tot het perceel.HoofdfunctieAcceptabele loopafstandenWonen100 meterWinkelen200 – 600 meterWerken200 – 800 meterOntspanning100 meterGezondheidszorg100 meterOnderwijs100 meterTabel 1: acceptabele loopafstanden4.Slotbepalingen4.1 InwerkingtredingDe "Parkeernormennota Papendrecht" treedt in werking de dag na publicatie.4.2 CiteertitelDeze parkeernormennota kan worden aangehaald als 'Parkeernormennota Papendrecht'.4.3 HardheidsclausuleWanneer blijkt dat een initiatiefnemer niet aan de gestelde parkeereis kan voldoen, kan het college van burgemeester en wethouders o.g.v. artikel 4:84 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) een besluit nemen om (gedeeltelijke) afwijking van de parkeereis toe te staan.Bijlage 1Parkeernormen uitgewerkt per functie 1 Parkeernormen voor de functie wonen Woningen (grondgebonden)centrumschilrest bebouwde kombuitengebiedaandeel bezoekerseenheidKoop, vrijstaand1,2 – 2,01,4 – 2,2 1,7 – 2,52,0 – 2,80,3per woningKoop, twee-onder-een-kap1,1 – 1,91,3 – 2,11,6 – 2,4 1,8 – 2,60,3per woningKoop, tussen/hoek1,0 – 1,81,2 – 2,01,4 – 2,21,6 – 2,40,3per woningWoningen (appartementen)centrumschilrest bebouwde kombuitengebiedaandeel bezoekerseenheidKoop, etage, duur1,0 – 1,81,2 – 2,01,5 – 2,31,7 – 2,50,3per woningKoop, etage, midden0,9 – 1,71,1 – 1,91,3 – 2,11,5 – 2,30,3per woningKoop, etage, goedkoop0,8 – 1,60,9 – 1,71,1 – 1,91,2 – 2,00,3per woninghuur, vrije sector1,0 – 1,8 1,2 – 2,01,4 – 2,21,6 – 2,40,3per woninghuur, sociale huur0,8 – 1,60,9 – 1,71,1 – 1,91,2 – 2,00,3per woninghuur, etage, duur0,9 – 1,71,1 – 1,91,3 – 2,11,5 – 2,30,3per woninghuur, etage, midden/goedkoop0,6 – 1,40,7 – 1,50,9 – 1,71,0 – 1,80,3per woningkamerverhuur, zelfstandig (niet-studenten)0,5 – 0,50,5 – 0,60,6 – 0,70,6 – 0,80,2per kamerkamerverhuur, studenten (niet zelfstandig)0,2 – 0,30,2 – 0,30,2 – 0,30,2 – 0,30,2per kameraanleunwoning & serviceflat0,2 – 0,60,8 – 1,30,9 – 1,31,0 – 1,40,3per woning2 Parkeernormen voor de functie werken Werkencentrumschilrest bebouwde kombuitengebiedaandeel bezoekerseenheidKantoor (zonder baliefunctie) Administratief en zakelijk0,9 – 1,41,3 – 1,81,4 – 1,92,3 – 2,85%per 100 m2 bvoCommerciële dienstverlening (Kantoren met een baliefunctie)1,3 – 1,81,6 – 2,12,0 – 2,53,3 – 3,820%per 100 m2 bvoBedrijf arbeidsintensief/bezoekersextensief1,1 – 1,61,5 – 2,01,9 – 2,42,1 – 2,65%per 100 m2 bvoBedrijf arbeidsextensief/bezoekersextensief0,4 – 0,90,5 – 1,00,7 – 1,20, 8 – 1,35%per 100 m2 bvoBedrijfsverzamelgebouw Mix van kantoren (zonder baliefunctie) en bedrijven0,8 – 1,31,1 – 1,61,3 – 1,81,7 – 2,2-per 100 m2 bvo3 Parkeernormen voor de functie winkelen en boodschappen Winkelscentrumschilrest bebouwde kombuitengebiedaandeel bezoekerseenheidBuurtsupermarkt0,9 – 2,91,7 – 3,72,4 – 4,4n.v.t.89%per 100 m2 bvoDiscountsupermarkt2,3 – 4,33,9 – 5,95,5 – 7,5n.v.t.96%per 100 m2 bvoFullservice supermarkt (laag- en middellaag prijsniveau)2,1 – 4,13,6 – 5,64,4 – 6,4n.v.t.93%per 100 m2 bvoFullservice supermarkt (middelhoog en hoog prijsniveau)2,5 – 4,53,0 – 5,03,9 – 5,9n.v.t.93%per 100 m2 bvoGrote Supermarkt4,9 – 6,95,8 – 7,86,7 – 8,7n.v.t.84%per 100 m2 bvoGroothandel in levensmiddelenn.v.t.5,4 – 7,45,4 – 7,4n.v.t.80%per 100 m2 bvoBinnenstad of hoofdwinkel(stads)centrum 30.000-50.000 inwoners2,9 – 3,9n.v.t.n.v.t.n.v.t.88%per 100 m2 bvoWijkcentrum (klein)n.v.t.2,7 – 4,73,5 – 5,5n.v.t.76%per 100 m2 bvoWijkcentrum (gemiddeld)n.v.t.3,3 – 5,34,1 – 6,1n.v.t.79%per 100 m2 bvoWijkcentrum (groot)n.v.t.3,8 – 5,84,7 – 6,7n.v.t.81%per 100 m2 bvoKringloopwinkeln.v.t.0,9 – 1,41,4 – 1,92,0 – 2,589%per 100 m2 bvoBruin- en witgoedzaken2,9 – 4,44,8 – 6,36,6 – 8,18,5 – 10,092%per 100 m2 bvoWoonwarenhuis0,9 – 1,41,3 – 1,81,4 – 1,91,7 – 2,291%per 100 m2 bvoBouwmarktn.v.t.1,5 – 2,0 2,0 – 2,52,2 – 2,787%per 100 m2 bvoTuincentrum (inclusief buitenruimte)n.v.t.2,0 – 2,52,3 – 2,82,6 – 3,3189%per 100 m2 bvoGroencentrum (inclusief buitenruimte)n.v.t.2,0 – 2,52,3 – 2,82,6 – 3,189%per 100 m2 bvo4 Parkeernormen voor de functie sport, cultuur en ontspanning Sport, cultuur en ontspanningcentrumschilrest bebouwde kombuitengebiedaandeel bezoekerseenheidBibliotheek0,2 – 0,70,5 -1,00,8 – 1,31,1 – 1,697%per 100 m2 bvoBioscoop2,2 – 4,26,9 – 8,910,1 – 12,012,7 – 14,794%per 100 m2 bvoFilmtheater/filmhuis1,6 – 3,64,2 – 6,26,7 – 8,78,9 – 10,997%per 100 m2 bvoTheater/schouwburg5,8 – 8,8 6,4 – 9,48,3 – 10,310,5 – 13,587%per 100 m2 bvoMusicaltheater2,4 – 3,42,9 – 3,93,4 – 4,44,6 – 5,686%per 100 m2 bvoCasino5,2 – 6,25,6 – 6,66,0 – 7,07,5 – 8,586%per 100 m2 bvoBowlingcentrum1,1 – 2,11,7 – 2,72,3 – 3,32,3 – 3,389%per bowlingbaanBiljartcentrum/snookercentrum0,6 – 1,10,8 – 1,31,1 – 1,61,5 – 2,087%per tafelDansstudio1,0 – 2,03,3 – 4,34,9 – 5,96,9 – 7,993%per 100 m2 bvoFitnesstudio/Sportschool0,9 – 1,92,9 – 3,94,2 – 5,26,0 – 7,087%per 100 m2 bvoFitnesscentrum1,2 – 2,23,9 – 4,95,7 – 6,76,9 – 7,990%per 100 m2 bvoWellnesscentrumn.v.t.n.v.t.8,8 – 9,89,8 – 10,899%per 100 m2 bvoSauna2,0 – 3,04,1 – 5,16,1 – 7,16,8 – 7,899%per 100 m2 bvoSporthal1,2 – 1,71,8 – 2,32,4 – 2,93,2 – 3,796%per 100 m2 bvoSportzaal0,8 – 1,31,6 – 2,12,4 – 2,93,3 – 3,894%per 100 m2 bvoTennishal0,2 – 0,40,3 – 0,50,4 – 0,60,4 – 0,687%per 100 m2 bvoSquashhal1,5 – 1,72,3 – 2,52,6 – 2,83,1 – 3,384%per 100 m2 bvoZwembad (overdekt)n.v.t.9,7 – 11,710,5 – 12,512,3 – 14,397%per 100 m2 bvoZwembad (openlucht)n.v.t.9,1 – 11,111,9 – 13,914,8 – 16,899%per 100 m2 bvoVolkstuinn.v.t.0,9 – 1,21,0 – 1,31,1 – 1,4100%per tien tuinen5 Parkeernormen voor de functie horeca en (verblijfs)recreatieHoreca en (verblijfs)recreatiecentrumschilrest bebouwde kombuitengebiedaandeel bezoekerseenheidCampingn.v.t.n.v.t.n.v.t.1,1 – 1,390%per standplaatsBungalowparkn.v.t.n.v.t.1,5 – 1,7 2,0 – 2,291%per bungalowparkHotel 1*0,3 – 0,50,7 – 0,92,2 – 2,44,4 – 4,677%per 10 kamersHotel 2*1,1 – 1,61,9 – 2,43,6 – 4,16,0 – 6,580%per 10 kamersHotel 3*1,5 – 2,52,6 – 3,64,2 – 5,26,3 – 7,377%per 10 kamersHotel 4*2,7 – 3,74,4 – 5,46,3 – 7,38,5 – 9,573%per 10 kamersHotel 5*4,2 – 5,86,8 – 8,49,3 – 10,911,8 – 13,465%per 10 kamersCafé/bar/cafetaria4,0 – 6,04,0 – 6,05,0 – 7,0n.v.t.90%per 100 m2 bvoRestaurant8,0 – 10,08,0 – 10,012,0 – 14,0n.v.t.80%per 100 m2 bvoDiscotheek4,1 – 8,110,3 – 14,316,4 – 20,418,8 – 22,890%per 100 m2 bvoCongresgebouw/evenementenhal3,0 – 5,04,0 – 7,05,0 – 10,0n.v.t.99%per 100 m2 bvo6 Parkeernormen voor de functie gezondheidszorg en sociale voorzieningen Gezondheidszorg en sociale voorzieningencentrumschilrest bebouwde kombuitengebiedaandeel bezoekerseenheidHuisartsenpraktijk1,8 – 2,3 2,2 – 2,72,7 – 3,23,0 – 3,557%per behandelkamerApotheek2,0 – 2,52,5 – 3,02,9 – 3,4n.v.t.45%per apotheekFysiotherapiepraktijk1,0 – 1,51,2 – 1,71,5 – 2,01,7 – 2,257%per behandelkamerConsultatiebureau1,0 – 1,51,3 – 1,81,6 – 2,11,9 – 2,450%per behandelkamerConsultatiebureau voor ouderen1,2 – 1,41,5 – 1,71,8 – 2,02,1 – 2,338%per behandelkamerTandartsenpraktijk1,3 – 1,81,7 – 2,22,1 – 2,62,4 – 2,947%per behandelkamerGezondheidscentrum1,3 – 1,8 1,6 – 2,11,9 – 2,42,2 – 2,755%per behandelkamerZiekenhuis1,3 – 1,51,5 – 1,71,6 – 1,81,9 – 2,129%per 100 m2 bvoCrematoriumn.v.t.n.v.t.25,1 – 35,125,1 – 35,199%per (deels) gelijktijdige plechtigheidBegraafplaatsn.v.t.n.v.t.26,6 – 36,626,6 – 36,697%per (deels) gelijktijdige plechtigheidPenitentiair inrichting1,4 – 1,91,9 – 2,43,0 – 3,53,4 – 3,937%per 10 cellenReligiegebouw0,1 – 0,20,1 – 0,20,1 – 0,2n.v.t.-per zitplaatsVerpleeg- en verzorgingstehuis0,5 – 0,70,5 – 0,70,5 – 0,7n.v.t.60%per wooneenheid7 Parkeernormen voor de functie onderwijs Onderwijscentrumschilrest bebouwde kombuitengebiedaandeel bezoekerseenheidKinderdagverblijf0,8 – 1,01,0 – 1,21,1 – 1,31,4 – 1,60%per 100 m2 bvoBasisonderwijs0,5 – 1,00,5 – 1,00,5 – 1,00,5 – 1,0-per leslokaalMiddelbare school2,3 – 4,33,0 – 5,03,3 – 5,33,9 – 5,911%per 100 leerlingenAvondonderwijs of vrijetijdsonderwijs3,0 – 5,04,0 – 6,05,0 – 7,09,5 – 11,595%per 10 studentenBijlage 2Parkeerbalans (aanwezigheidspercentages)werkdag-ochtendwerkdag-middagwerkdag-avondkoop-avondwerkdag-nachtzaterdag-middagzaterdag-avondzondag-middagwoningen bewoners50%50%90%80%100%60%80%70%woningen bezoekers10%20%80%70%0%60%100%70%kantoor/bedrijven100%100%5%5%0%0%0%0%commerciële dienstverlening100%100%5%75%0%0%0%0%detailhandel30%60%10%75%0%100%0%0%grootschalige detailhandel30%60%70%80%0%100%0%0%supermarkt30%60%40%80%0%100%40%0%sportfuncties binnen50%50%100%100%0%100%100%75%sportfuncties buiten25%25%50%50%0%100%25%100%bioscoop/theater /podium5%25%90%90%0%40%100%40%sociaal medisch100%75%10%10%0%10%10%10%verpleeg-/verzorgingstehuis /aanleunwoning /verzorgingsflat50%50%100%100%25%100%100%100%ziekenhuis patiënten inclusief bezoekers60%100%60%60%5%60%60%60%ziekenhuis medewerkers75%100%40%40%25%40%40%40%dagonderwijs100%100%0%0%0%0%0%0%avondonderwijs0%0%100%100%0%0%0%0%

Locatie: ,

Deel dit artikel

Redactie PapendrechtStart.nl

Meerdere bekendmakingen van Papendrecht inzien? Ga dan naar alle bekendmakingen in Papendrecht.